DGS’ Klimapulje!

Vores nye klimapulje er nu åben for ansøgninger! Puljens formål er at støtte klimaaktiviteter- og tiltag på skoler rundt omkring i landet. Har I en idé til en fed klimaaktivitet, skal I derfor ikke tøve med at søge! Mangler I inspiration til klimaktiviteter, finder I masser af forslag og ideer i vores klimaguide.

Proces for ansøgning:

• I finder på noget fedt og sender os en ansøgning og budget

• Vi behandler ansøgningen, og sender jer et go/no-go

• Når projektet er gennemført, sender I os kvitteringerne og så refunderer vi jeres penge

• OBS! Vi kan kun refundere penge, vi har fået kvitteringer for!

For at søge puljen kan du scanne QR kode til venstre eller trykke her.

To read more about DGS’ Climate Fund and to apply, click here or scan the QR code

Når I søger puljen, skal I også vedhæfte et budget for jeres aktivitet. I skal udfylde budgettet gennem vores skabelon, som I kan finde her

Hvis du har spørgsmål til ansøgningen, er du også velkommen til at skrive til os på kontakt@dgsnet.dk

Nedenfor kan du se hvad andre elevråd har søgt klimapuljen til.

Fuglehuse på Nyborg gymnasium

Nyborg gymnasiums klimaudvalg “Grønne bønner” afholdte i foråret en picnic på skolen. Her de samlede fuglehuse til mejserne og dekorerede dem med tuscher,
og såede blomster i skolen vild-natur-område.

Olav, forperson for klimaudvalget fortæller:

“Dagen gik rigtig godt og vi fik lavet nogle super flotte
fuglehuse, som skal være i vores Vild-natur-område.
Nogle af deltagerne bor på kostskolen og glæder sig til
at følge med i, om der flytter nogle fugle ind i husene
og se blomsterne. Flere af deltagerne kom op til mig
og sagde, at det havde været en rigtig hyggelig
eftermiddag”.

Bæredygtig fællesskabsaften på Køge gymnasium

Miljøudvalget på Køge gymnasium afholdte et hyggeligt arrangement som satte fokus på klimavenlig fællesspisning og madlavning. Aftenen bød på lækker mad samt kunstneristiske og kreative indslag i relation til klimakrisen, og var en kæmpe succes:

”Der kom mellem 60-80 deltagere, hvoraf en stor del lavede lækker asiatisk mad sammen (rullede over 150 forårsruller). Derefter ankom resten til fællesspisning og sidst hyggede vi os over en klima-kunst fernisering, bordmissioner samt musikbanko (også klima-sange edition) med præmier på højkant.” - Wictoria, medlem af klimaudvalget.