DGS’ klimakurser

Gennem vores projekt Årgang Klimakamp, der er støttet af Tuborgfondet, holder vi forskellige kurser for alle jer klimaudvalg eller klimainteresserede elever.

Herunder kan du se vores klimarelaterede kurser. Du kan også altid skrive til os, hvis I kunne tænke jer et andet form for kursus. Vi skræddersyer det gerne til jer. Du kan også se vores andre kurser her.

Klimaudvalgskurser

På klimaudvalgskurser kan du og dit klimaudvalg blive inspireret af spændende oplæg, blive klogere på, hvordan I kan organisere jer gennem fede workshops og ikke mindst møde andre klimaudvalg.

D. 9. oktober holder vi to klimaudvalgskurser i hhv. Århus og København. Du kan tilmelde dig og se facebookbegivenheder her:

Tilmeld dig kursus i Århus

Tilmeld dig kursus i København (se begivenhed her)

Inspirationskurser

Inspirationskurserne er for jer, der gerne vil sparke gang i klimahandlingen på jeres skole. Måske er der et par af jer, der gerne vil lave et klimaudvalg, men det er svært at få flere med?

I så fald, kommer vi gerne ud enten foran hele skolen eller for interesserede elever og fortæller om, hvordan man kan engagere sig i et klimaudvalg og ikke mindst, hvorfor det er vigtigt.

Skriv til os på kontakt@dgsnet.dk, hvis I gerne vil booke et inspirationskursus.

Få hjælp til dit klimaudvalg

Oplever I at det er svært at komme på de gode ideer til aktiviteter, at klimaudvalget dør ud, når medlemmerne bliver studenter, eller at jeres klimaudvalg bare godt kunne trænge til lidt ny inspiration?

Vi hjælper hellere end gerne med at understøtte jeres udvalg med tips og trick, sparring eller ved at komme på besøg.

I kan derfor altid skrive til os, hvis I oplever udfordringer eller bare gerne vil høre om, hvordan andre klimaudvalg arbejder.

Gymnasieelevernes Klimatopmøde 2025

D. 26. februar samles gymnasieelever fra hele landet igen til Gymnasieelevernes Klimatopmøde.

På topmødet samles vi om klimahandling gennem spændende oplæg og workshops, og du møder en masse klimainteresserede elever fra hele landet.

Tilmeld dig lige her